06 14 60 42 77 info@sanozorgt.nl

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat zijn de contactgegevens van SANO?

De contactgegevens van SANO Zorgt zijn als volgt:
Telefoonnummer: 06 14 60 42 77
E-mail: info@sanozorgt.nl
Website: www.sanozorgt.nl

Is SANO alleen digitaal bereikbaar of ook per telefoon?

SANO is per telefoon bereikbaar op telefoonnummer 06 14 60 42 77 en per e-mail info@sanozorgt.nl.

Waar staat SANO Zorgt voor?

SANO zorgt voor u op een manier die u wilt. Wie weet immers beter wat u nodig heeft dat u zelf? We bieden zorg op maat zoals u dat wilt, wanneer u dat wilt.

Wat betekent SANO?

SANO is Spaans voor ‘een blakende gezondheid hebben’. En dat is precies wat we voor u nastreven. Wanneer u in een levensfase komt waarin ondersteuning nodig is, bijvoorbeeld met persoonlijke verzorging en/of huishoudelijke taken, gaat u in de meeste situaties naar een verzorgingshuis. Deze oplossing staat niet in verhouding met het ‘probleem’. SANO biedt een oplossing waarin u thuis, in uw eigen vertrouwde woonomgeving kunt blijven wonen en toch kunt genieten van het leven zoals u wilt door gebruik te maken van de diensten van SANO. SANO gelooft dat onze oplossing veel meer bijdraagt aan een goede gezondheid en levensgenot dan een reguliere verhuizing naar een instelling. Vindt u dat ook? Neem dan contact op met SANO Zorgt.

Voor wie is de service van SANO bedoeld?

SANO zorgt voor iedereen die daar behoefte aan heeft.

Wordt de zorg van SANO vergoed door het PGB of zorgverzekeraar?

Een vergoeding is afhankelijk van uw persoonlijke omstandigheden, SANO kan voor u nagaan of u hiervoor in aanmerking komt. U kunt ook kiezen om zelf gebruik te maken van de zorg van SANO.

Vooraf

Ik heb de folder/website gezien, ik wil meer weten, wat doe ik nu?

U kunt contact opnemen met SANO per telefoon (06 14 60 42 77) of per e-mail (info@sanozorgt.nl) voor een persoonlijk gesprek bij u thuis.

Hoe regel ik zorg van SANO?

U kunt contact opnemen met SANO per telefoon (06 14 60 42 77) of per e-mail (info@sanozorgt.nl) voor een persoonlijk gesprek bij u thuis.

Wat betekent een vrijblijvende afspraak bij mij thuis?

Uw SANO Zorgmanager komt bij u thuis op bezoek om persoonlijk kennis te maken. Tijdens dit gesprek bespreken we wat u belangrijk vindt en hoe we u kunnen ondersteunen.

Kan mijn zoon of dochter ook aanwezig zijn bij de kennismaking?

Ja, als u wilt kunt iemand aanwezig laten zijn bij het gesprek.

Kan SANO ook met mijn mantelzorger samenwerken?

Ja, dat kan. Samen bekijken we hoe uw mantelzorger en uw vaste medewerker elkaar kunnen versterken.

Wat gebeurt er na het kennismakingsgesprek?

Na het kennismakingsgesprek ontvangt u de SANO zorgovereenkomst, hierin staat beschreven welke diensten uw vaste medewerker gaat uitvoeren, wanneer ze langs komt en een overzicht van de betaling. Als u akkoord bent, gaan we aan de slag. U krijgt een vaste medewerker die aan u zal worden voorgesteld. Daarna zal de medewerker de dienstverlening uitvoeren.

Afspraken

Worden de afspraken op papier gezet?

Ja, de afspraken worden op papier gezet. U krijgt netjes een SANO zorgovereenkomst thuis per post of per e-mail als u dat wenst.

Heeft SANO een beroepsaansprakelijkheidsverzekering?

Ja, die heeft SANO. Elk bedrijf heeft een verzekering nodig voor onvoorziene omstandigheden.

Wat is de SANO gedragscode?

SANO hecht veel waarde aan goede dienstverlening, daarom hebben we een aantal gedragsregels opgesteld waar elke vaste medewerker zich naar dient te gedragen. Deze gedragsregels zijn opgenomen in de SANO gedragsregels.

Heeft SANO een klachtenprocedure?

Ja, die is er. Uw tevredenheid is voor ons het allerbelangrijkst. Mocht u, ondanks onze zorgvuldige manier van werken op- en/of aanmerkingen hebben, dan kunt u dit bespreken met uw vaste medewerker of uw SANO Zorgmanager.

Hoe kan ik de samenwerking beëindigen?

Als u om wat voor reden dan ook de dienstverlening met SANO niet meer nodig heeft of wil beëindigen, dan is dat per maand mogelijk. U neemt dan contact op met uw SANO Zorgmanager om de beëindiging te bespreken.

Stel, het bevalt niet, wat dan?

Uw SANO Zorgmanager bespreekt de oplossing met u om te zorgen dat u tevreden bent.

Hoe werkt de betaling?

U ontvangt elke maand vooraf de SANO factuur.

Praktisch

Hoe selecteert SANO haar medewerkers?

U bent belangrijk voor ons, en dat zijn onze medewerkers ook. Het is ons doel om een goede relatie te creëren tussen u en uw medewerker. Daarom werken we samen met een bureau dat medewerkers selecteert aan de hand van de SANO selectiecriteria. Onze medewerkers hebben een Verklaring omtrent Gedrag (VoG). Tevens hebben ze een diploma voor de diensten die ze verzorgen. Maar ook persoonlijkheid vinden we bij SANO belangrijk: mensen kennis, empathie, handen-uit-de-mouwen, vriendelijk en zorgzaam.

Heeft mijn vaste medewerker een opleiding genoten?

Ja, uw vaste medewerker heeft een opleiding genoten en heeft ervaring met de dienstverlening die zal worden uitgevoerd. Daarnaast is uw vaste medewerker geselecteerd aan de hand van de SANO selectiecriteria.

Hoe lang duurt het voordat mijn vaste medewerker bij mij thuis komt?

Afhankelijk van de dienstverlening die u nodig heeft, selecteren we een medewerker die aansluit bij uw wensen en eisen. Na het ondertekenen van de zorgovereenkomst kan het enkele dagen duren voordat uw vaste medewerker aan u zal worden voorgesteld.

Kan ik de dienstverlening van SANO uitbreiden?

Ja dat kan, als u wilt dat SANO de dienstverlening aanpast, kunt u contact opnemen met uw Zorgmanager.

Kan SANO zorgen dat ik in mijn eigen huis kan blijven wonen?

Ja dat kan, SANO zorgt ervoor dat de taken die u niet meer zelf wilt en/of kunt doen, gedaan worden door uw vaste medewerker. Daarnaast bieden we de SANO woningverbeteraar, hiermee kijken we welke ingrepen nodig zijn om uw woning toekomstbestendig te maken zodat u thuis kunt blijven wonen.

Wat is de SANO woningverbeteraar?

De SANO woningverbeteraar is een inventarisatie waarin we advies geven over aanpassingen in uw woning zodat deze toekomstbestendig is en u zelfstandig kunt blijven wonen. Bijvoorbeeld het verwijderen van drempels, een beugel in het toilet om makkelijk te kunnen gaan zitten en staan, een traplift etc. Uw Zorgmanager komt bij u thuis en bekijkt uw woning. Vervolgens ontvangt u een adviesrapport met verbeterpunten. Als u wilt, zorgt SANO ervoor dat dat de aanpassingen gedaan worden. U hoeft er zelf niet naar om te kijken.

Ik heb zelf een goed idee, kan ik dat met SANO bespreken?

Ja, dat kan. SANO staat open voor uw ideeën, u kunt uw idee het beste mailen naar info@sanozorgt.nl.

Bent u geïnteresseerd in SANO thuiszorg?

 

Waarom SANO?

  • Altijd een vaste zorgprofessional
  • Professionals worden gescreend
  • Hoge kwaliteit van dienstverlening
  • Verzorging en advies afgestemd op úw situatie